پاک شدن اطلاعات درایو SSD در صورت نبود جریان الکتریسیته برای هفت روز!
تاریخ : 1394/02/21

درایو اس اس دی به علت هزینه تمام شده بالا هنوز نتوانسته است مانند هارددیسک محبوبیت بالایی کسب کند اما با این وجود باز هم این وسیله ذخیره سازی جذاب در این چند سال جای خود را در بسیاری از کامپیوترها باز کرده است.

درایو اس اس دی به علت استفاده از حافظه به جای پلاتر (جایگزینی ساختار مکانیکی و کند هارددیسک با ساختار الکترونیکی سریع) سرعت انتقال را به طور چشمگیری افزایش داده است. اما به تازگی و براساس تحقیقاتی اطلاعاتی بدست آمده است که می تواند در نوع خودش جالب باشد. در این تخقیقات مشخص شده است که اطلاعات درایو اس اس دی در صورتی که به مدت هفت روز به جریان الکتریسیته دسترسی ندارد خراب یا از بین می رود. موضوع جالب تر در این زمینه این است که زمان نگه داری اطلاعات روی درایو اس اس دی با هر افزایش 5 درجه ای دما نصف می شود و این موضوع هم خودش این موضوع را به کاربران گوشزد کند که درایو اس اس دی را در دمای مناسبی نگه دارید!
در حالت کلی وقتی درایو اس اس دی برای کاربردهای استاندارد توسط کاربر عادی استفاده می شود، مدت زمان نگه داری اطلاعات روی داریو در حدود دو سال اعلام شده است اما در صورتی در کاربردهای تجاری و حرفه ای استفاده شود این مقدار به سه ماه کاهش می یابد و این مورد توسط شرکت های مطرحی مانند سامسونگ و سیگیت و دیگر شرکت ها تایید شده است. البته شرکت هایی زیادی در این مورد نگران هستند که اطلاعات حیاتی وب سایت یا کاربری حرفه ای که روی درایو اس اس دی قرار دارد اگر بعد از سه ماه دچار مشکل شود مشکلات بسیاری را برای کاربر بوجود می اورد. برای همین در کاربردهای تجاری و مواردی از این دست پیشنهاد می شود برای اطمینان از طلاعات را روی هارددیسک یا جایی دیگر پشتیبان بگیرید

منبع:مجله سخت افزار.
 

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد