پژوهش ها نشان می دهد خنک نگه داشتن درایوهای SSD طول عمر آن ها را افزایش می دهد
تاریخ : 1394/04/03

محققین به تازگی دریافته اند بر خلاف تصور عمومی دمای حافظه های SSD بیشترین تاثیر را بر روی امانت داده ها داشته و میزان استفاده از حافظه، عمر آن را کاهش نمی دهد.

محققین به تازگی دریافته اند بر خلاف تصور عمومی دمای حافظه های SSD بیشترین تاثیر را بر روی امانت داده ها داشته و میزان استفاده از حافظه، عمر آن را کاهش نمی دهد.

فناوری ذخیره سازی فلش که SSD را فراهم می کند، مزایای عمده ای در مقایسه با درایوهای مکانیکی که هم اکنون کاردبرد رایجی دارند به ارمغان می آورد. گرچه این حافظه ها نیز با چالش های خاص خود دست و پنجه نرم می کنند که یکی ازآن ها فرسودگی است. حافظه های فلش صرفا برای تعداد مشخصی عملیات خواندن و نوشتن بر روی هر سلول ساخته شده اند و پس از آن ذخیره سازی دقیق اطلاعات بر روی آنان با مشکل مواجه می شود.

 

البته کاربرهای خانگی این دستگاه ها حداقل تا پس از یک دهه استفاده مداوم از آن ها متوجه این مساله نمی شوند. اما هنگامی که درایوها بطور هفتگی مرتبا بازنویسی شوند، مانند آنچه در درایوهای ویژه سرورها رخ می دهد،این مساله به سرعت خودنمایی کرده و امانت و صحت داده های ذخیره شده را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل مطالعه گسترده انجام شده توسط فیسبوک باعث تشخیص برخی گرایشات در مبحث امانت داده شد.

 

هنگامی که یک درایو برای اولین بار وارد چرخه استفاده می شود در بازه اولیه ای قرار می گیرد که محققان آن را شناسایی اولیه می نامند. در طی این بازه کنترلر حافظه با دنبال کردن تلفات داده، سلول های با پدیداری کمتر را تشخیص می دهد. این عمل باعث می شود تا مدتی و تا قبل از اتمام عمر مفید آن، درایو عملکرد بهتری داشته باشد. در پی تحقیقات صورت گرفته مشخص شد درایوهایی که گرم تر بودند نسبت به درایوهای خنک تر زودتر با مشکل رو به رو شده اند و عمر موثر کوتاه تری داشته اند.

 

نتایج تحقیقات نه تنها درباره نحوه استفاده صحیح از درایوهای SSDاطلاعات مفیدی به دست می دهد بلکه پیرامون چگونگی طراحی آن ها نیز می تواند برای سازندگان راهگشا باشد. به عبارت دیگر اگر تولیدکنندگان این محصولات بدانند مدیریت صحیح دمای دستکاه راهی برای رسیدن به عمر سلولی طولانی تر است، می توانند خنک کننده های بهتری در آن ها و سرورهای نگه دارنده شان تعبیه کنند.

منبع

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد