هارد SSD چیست و چه تفاوتی با هارد HDD دارد؟!
تاریخ : 1394/04/13

این سیستم هاردها نوع اول و قدیمی تر می باشد و از نظر فیزیکی دارای یک دیسک سخت به نام Platter می باشد که توسط یک بازوی مکانیکی به دوران در آمده و ذخیره اطلاعات را بر عهده می گیرد.این نوع هاردها یک سری ویژگی و همینطور معایب نیز دارد.

این سیستم هاردها نوع اول و قدیمی تر می باشد و از نظر فیزیکی دارای یک دیسک سخت به نام Platter اچ دی دی می باشد که توسط یک بازوی مکانیکی به دوران در آمده و ذخیره اطلاعات را بر عهده می گیرد.این نوع هاردها یک سری ویژگی و همینطور معایب نیز دارد.

اما بگذارید ابتدا به سراغ نوع دوم هارد برویم و در آخر مقایسه نماییم.هارد های SSD نوع دوم هاردها می باشد که برای محافظت بیشتر و حمل راحت تر انتقال اطلاعات استفاده می شود .
این نوع هارد ها دیگر دیسک سخت ندارند و بازوی مکانیکی ندارند و همینطور ابعاد کوچکتری نیز نسبت به HDD دارند. به طور مثال یک نمونه از این نوع هارد ها را می توان فلش مموری های معمولی حساب کرد.

3333951_394

این هاردها دارای خانه های پردازشی هستند که عمل خواندن و نوشتن اطلاعات را انجام می دهند که عدم وجود دیسک سخت و موارد مکانیکی بسیار به سرعت کپی و انتقال اطلاعات در این هارد ها کمک می کند.

در پایان اگر بخواهیم این دو هارد را انتخاب کنیم باید بی پرده گفت: هاردهای نوع دوم بسیار بهتر هستند زیرا HDD ها امکان آسیب بسیاری زیادی دارند و همینطور به دلیل وجود تحرکات مکانیکی در این هارد قطعا استهلاک و مصرف برق بیشتری نیز طلب می کند. اما هاردهای SSD علاوه بر سرعت بیشتر انتقال اطلاعات کمتر آسیب پذیرتر هستند ولی قیمت این نوع هارد حدود ۶ برابر هارد های نوع اول می باشد.

3333952_245

منبع


© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد