انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات از سر گرفته می‌شود
تاریخ : 1394/04/08

ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی در یک مرحله در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی رای آورده بود

روح الله عباسپور ، با بیان اینکه بحث ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی در یک مرحله در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی رای آورده بود اظهار داشت: این موضوع مربوط به حذف ماده ۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با حذف این ماده، شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی تجمیع می شود.

وی با اشاره به اینکه پس از تصویب کمیسیون صنایع و معادن، حذف شورای عالی فناوری اطلاعات چندی پیش در صحن علنی نیز رای آورد، افزود: اما بنا به نظر رئیس مجلس، برای تغییر برخی وظایف، این ماده قانونی مجددا بار دیگر به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داده شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به احیای برخی مفاد ماده ۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این کمیسیون خاطرنشان کرد: براین اساس ماموریتهایی در این ماده برای وزارت ارتباطات دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه انحلال شورایعالی فناوری اطلاعات و ادغام آن در شورای عالی فضای مجازی رای آورده است و باید انجام شود، گفت: احیا و تغییر ماده ۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات تنها در چند بخش و با تعریف ماموریتهای جدید برای وزارت ارتباطات انجام می شود و باید بار دیگر در صحن علنی مجلس نیز مطرح شود و رای بیاورد.

عباسپور تصریح کرد: این گزارش به هیات رئیسه مجلس ارائه شده است و به زودی براساس تشخیص هیات رئیسه در دستور کار برای طرح در صحن علنی قرار می گیرد.

اواخر مهرماه سال گذشته کلیات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده (۴) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۱۷ رای موافق و ۷ رای مخالف به تصویب نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسید.

پس از آن در اردیبهشت ماه امسال، نمایندگان مجلس در صحن علنی نیز به ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده ۴ قانون وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وجود مخالفت دولت، رای دادند اما بنابر مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی، شورای عالی فناوری اطلاعات ملزم به اصلاح اساسنامه و تغییر شرح وظایف در جهت رفع موازی کاری با شورای عالی فضای مجازی شد

منبع

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد