جهانگیری: حق نداریم مردم را در استفاده از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات محدود کنیم
تاریخ : 1394/04/10

مراسم بهره‌برداری از پروژه ارتقای ظرفیت شبکه ارتباطی کشور عصر سه‌شنبه با حضور معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد

اسحاق جهانگیری در سخنانی در این مراسم گفت: از همکاران عزیز در وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت ارتباطات به خاطر کارهای بزرگی که دارند انجام می‌دهند و هم‌چنین کار ارزشمندی که امروز به ملت ایران تقدیم کردند، تشکر می‌کنم.

او ادامه داد:‌ همان طور که در این مراسم گفته شد در مدت کوتاهی با کار ارزشمندی که توسط کارشناسان و مهندسان این شرکت انجام شده، توانسته‌اند کار بزرگی انجام دهند.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این که راجع به فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات صحبت‌های زیادی شده است گفت: واقعیتی که وجود دارد این است که به هرحال نمی‌توانیم خودمان را از صحنه علم و فن‌آوری دنیا کنار بگذاریم یا به خاطر تهدیدهایش استفاده و بهره‌برداری از آن را محدود و جامعه ایران را از یک امکان بسیار بزرگ محروم کنیم.

جهانگیری با بیان این که انقلاب اطلاعاتی دنیا را دگرگون کرده است گفت: تحولی که در سال‌های اخیر در ICT رخ داده همه ابعاد زندگی مردم را دچار تغییر و تحولات جدی کرده و اگر کشوری از آن عقب بیافتد دیگر عقب افتاده است.

وی ادامه داد:‌ سرعت توسعه زیاد شده و کشورهایی که نتوانند از آن بهره گیرند حتما در جهت رفاه مردم‌شان نمی‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

جهانگیری اظهار کرد: اقتصاد،‌ اشتغال، فرهنگ،‌ سیستم حکمرانی و نحوه اداره کردن جامعه توسط ما نیازمند یک تحول است. با روش‌هایی که ما با آن دستگاه‌های اقتصادی‌مان را اداره می‌کنیم نمی‌توانیم به یک تولید ناخالص داخلی متناسب با شان ملت ایران برسیم و اگر بخواهیم اقتصاد و سیستم حکمرانی‌مان را متحول کنیم این کار فقط با ICT انجام می‌شود.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این که اگر قرار است دولتِ شفاف و پاسخگویی داشته باشیم باید به IT و ICT توجه ویژه‌ای داشته باشیم گفت: ما دنبال این هستیم که دولت الکترونیک را در کشور مستقر کنیم. مردمی که می‌توانند با یک موبایل کارهای‌شان را انجام دهند چرا باید سرگردان شوند؟

او با بیان این که ما حق نداریم مردم را محدود کنیم افزود: وقتی بسیاری از جوان‌های ایرانی به خارج از کشور رفته و کسب و کارهای موفقی راه انداخته‌اند چرا اجازه ندهیم این اتفاق در ایران رخ بدهد؟ خوبی این سیستم این است که آن‌ها در همان‌جایی که زندگی می‌کنند نیز می‌توانند این کار را انجام دهند و این امر در افزایش تولید ناخالص داخلی حتما موثر است.

جهانگیری با تاکید بر این که اگر 100 هزار شغل در این بخش در یک سال ایجاد شود کار فوق‌العاده‌ای انجام شده است گفت: اگر بخواهیم این اتفاق بیافتد باید زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد شود و خوشبختانه آقای واعظی و همکاران‌شان به موقع در این زمینه اولویت‌بندی خوبی انجام دادند

منبع

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد