آیا سامسونگ Snapdragon 820 کوال‌کام را تولید می‌کند؟
تاریخ : 1394/02/09

کوالکام به دنبال برنامهای است تا سامسونگ را متقاعد کند اوایل سال آینده از Snapdragon 820 در نسل بعدی تلفنهای هوشمند خود استفاده کند، تراشهای که علاوه بر سرعت و کارایی مصرف کمتر باتری را هم برای تلفنهای هوشمند نسل بعدی به ارمغان خواهد آورد. البته، کوال‌کام دوست دارد خود سامسونگ هم این تراشه را تولید کند.

 

طبق گزارش خبری منتشر شده توسط Re/code، این شرکت تولید کننده تراشه قصد دارد خط تولید کارخانجات متعلق به شرکت سامسونگ را تصاحب کند. این شرکت کرهای تراشه Snapdragon 820 را با ساختار 14 نانومتري مورد استفاده قرار خواهد داد که شبیه تراشه A9 بعدی اپل خواهد بود.
تراشه
Snapdragon 820 ماه گذشته در کنگره جهانی موبایل معرفی شد و انتظار میرود تا اواخر امسال وارد بازار شود. کوال‌کام اطلاعاتی در مورد اینکه این تراشه کجا تولید خواهد شد ارائه نکرده است، اما فرآيند تبدیل 14 نانومتري سامسونگ تاثیر زیادی در افزایش عملکرد و بهبود مصرف انرژی در تراشههای فعلی Snapdragon خواهد داشت.
جیم مک گریگور، تحلیلگر ارشد تحقيقات
Tirias میگوید: «فرآيند انتقال به ساخت تراشههای 14 نانومتري به این معنا است که کاربران ممکن است بتوانند تلفنهای هوشمندی خریداری کنند که با کمک آخرین تراشههای کوال‌کام سرعتی فراتر از حد انتظار را در اختیار آنها قرار دهد.»
مک گریگور در ادامه می
افزاید: «فرآيند تولید پیشرفته کمک خواهد کرد تا بتوانیم قابلیتهای بیشتری را روی یک تراشه کوچک‌تر گردآوری کنیم. کوال‌کام می‌تواند قابلیتهای چندرسانهای و بیسیم بیشتری را روی این تراشه اضافه کند.»

Snapdragon 820 این توانایی را دارد تا کاربران را تشخیص داده و طی مرور زمان عادات کاربران را یاد بگیرد. قبلا نیز درعمل نمایش داده شده بود که چطور این تراشه می‌تواند کاربران را شناسایی کند و با خیلی از قابلیتهای Zeroth (یک ماشين یادگیری پلتفرم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید شده توسط کوال‌کام) سازگار است.

Snapdragon 820 تراشه Snapdragon 810 که با مشکلاتی همراه بود و در تلفن هوشمند Galaxy S6 سامسونگ به کار گرفته نشد را پشت سر خواهد گذاشت. عدم به کارگیری 810 توسط سامسونگ باعث شد تا پیش‌بینی درآمد کوال‌کام دچار آسیب شود و در عوض سامسونگ به سراغ تراشه ساخت خود، Exynos رفت و از این تراشه در تلفن هوشمند پرچمدار خود استفاده کرد. اما در عوض Snapdragon 810 در تلفنهای هوشمند پرچم‌دار دیگری مثل HTC One M9 و Sony Xperia Z4 استفاده شد و انتظار ميرود در تلفن LG G4 که اواخر این ماه معرفی میشود نیز به کار گرفته شود.

تحلیلگران میگویند: «کوالکام قصد دارد هر چه سریع‌تر به Snapdragon 820 نقل مکان کند و سامسونگ یکی از معدود گزینههایی است که این سازنده تراشه باید با آن مذاكره کند. Snapdragon 810 توسط شرکت تولیدکننده نیمه هادی تایوان (TSMC) و طی فرآيند 20 نانومتری ساخته شده بود. اما این شرکت هنوز برای دستیابی به فرآيند 14 نانومتري آماده نیست.»

مک گریگور میگوید: «علاوه بر این، سامسونگ هم در حال سرمایه‌گذاریهای بسیار زیادی روی کارخانجات خود است، بنابراین کمبودی برای تولید تراشههای Snapdragon 820 وجود نخواهد داشت. در گذشته به دلیل مشکلات شرکت تولیدکننده نیمه هادی تایوان در ساخت تولید، کوالکام مجبور بود با مشکل کمبود تامین تراشه دست و پنجه نرم کند.»

تحلیلگر ارشد Moor پاتریک مورهد میگوید: همچنین کوالکام میتواند بعضی از قراردادهای کلیدی تلفن هوشمند را تجدید کند. Snapdragon 820 هم میتواند راه خود را به قلب تلفن هوشمند پرچمدار بعدی سامسونگ باز کند.

منبع :ماهنامه شبکه

 

 

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد