برنامه ششم توسعه در بخش ICT با نگاهی جامع تدوین می شود
تاریخ : 1394/03/16

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه پنج ساله ششم توسعه در بخش ICT در نظام برنامه ریزی توسعه کشور با نگاهی جامع و در برگیرنده تمام اجزا و مولفه های اصلی تدوین می شود.

 

مهندس  مجید توکل مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: مولفه‌های اصلی تدوین برنامه ششم توسعه شامل 4 محور شبکه (تمامی لایه‌ها و فناوری‌ها )، صنعت، خدمات محتوا و کاربردها و بازرگانی و بازار می‌شود.
وی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه در نظر است در حوزه ct رویکرد جذب سرمایه‌گذاری حداکثری بخش غیردولتی به نسبت حداقل 60 درصد خصوصی و 40 درصد دولتی خواهد.
وی همچنین از تدوین سندهای پایه توسعه بخشی به عنوان اسناد پشتیبان برنامه ششم خبر داد و گفت:«سند توسعه پهن باند ملی کشور» ، «سند توسعه فناوری بخش»، «سند بهبود و رونق فضای کسب و کار بخش» برهمین اساس تدوین می‌شود.
توکل بر اهمیت توسعه دسترسی پهن باند در کشور تاکید و خاطرنشان کرد : بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت ارتباطات عقب ماندگی‌های احتمالی اهداف برنامه پنجم توسعه نیز جبران خواهدشد

منبع.

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد