اینتل نوید عصر هوشمند و شگفت انگیزی را در آینده نزدیک می دهد
تاریخ : 1394/03/16

کمپانی محصولات و راهکارهایی را معرفی کرد که تجربه کاربری جدیدی ارائه می کند و اکوسیستم محاسبات را به حوزه های جدیدی پیش می برد.

کمپانی محصولات و راهکارهایی را معرفی کرد که تجربه کاربری جدیدی ارائه می کند و اکوسیستم محاسبات را به حوزه های جدیدی پیش می برد. طی کنفرانسی در نمایشگاه کامپیوتکس 2015، آقای Kirk Skaugen؛ معاون ارشد سرویس های محاسباتی اینتل، اکوسیستم کامپیوتر تایوان را به همکاری و شکار فرصت ها به منظور شکل بخشی به آینده محاسبات فراخواند.

در حوزه اینترنت اشیاء، اینتل گسترش محصولات Gateway (ارتباط دهنده) خود را اعلام داشته است. آخرین مرجع طراحی Gateway ها، انتخاب ها را هم در زمینه نرم افزار و هم تراشه، به gateway های مبتنی بر پردازنده های Core اینتل و دستگاه هوشمند Wind River، با پلتفرم XT 3 و برای دستگاه های با هزینه تولید پایین گسترش می دهد. اینتل همچنین تعداد انتخاب ها برای سیستم عامل اینترنت اشیاء را گسترش می دهد و از این پس طراحی های Gateway مرجع این کمپانی می توانند از سیستم عامل Ubuntu Snappy Core نیز بهره بگیرند. این سیستم با عرضه سیستم عامل جدید از سوی مایکروسافت و Wind River، از آنها نیز پشتیبانی خواهد کرد. اینتل برای کاربری های اینترنت اشیاء و بطور ویژه در محیط های فروش و پزشکی، پردازنده های Pentium،Celeron و Atom جدید و مخصوصی معرفی کرده است که از کارایی گرافیکی بالا و تولید حرارت پایینی برخوردار هستند. این پردازنده ها بطور ویژه ای برای اینترنت اشیاء طراحی شده و طی هفت سال در دسترس خواهند بود.

Intel Unite، به عنوان راهکاری مقرون به صرفه برای امور تجاری و همکاری آسان و مستقیم در ملاقات های کاری معرفی شده است. با قرار گرفتن مینی پی سی های مبتنی پردازنده های Core vPro  خاصی در اتاق کنفرانس و اجرای اپلیکیشن آن بر روی دستگاه ها، اتاق کنفرانس مدرنیزه و به محیط ملاقات هوشمند و با امنیت بالایی تبدیل می شود. در بزرگترین پیشرفت از زمان آغاز بکار، فناوری Thunderbolt 3 این امکان را فراهم می کند تا کامپیوترها تنها از طریق یک درگاه، به هر نمایشگری و حتی میلیارد ها دستگاه USB متصل شوند. برای اولین بار، یک کابل به تنهایی تا چهار برابر تبادل داده و تا دو برابر پهنای انتقال ویدئو را با دیگر کابلها، به رغم تامین توان مورد نیازشان ممکن می سازد. چنین امکانی برای استفاده های جدیدی از جمله انتقال ویدئو 4K، داک کردن تنها با یک کابل و تامین توان مورد نیاز به صورت هم زمان، بی نظیر خواهد بود. انتظار می رود که محصولات اولیه مجهز به این فناوری پیش از پایان سال جاری، و محصولات بیشتری در سال 2016 در دسترس باشند.

نسل پنجم پردازنده های Core اینتل دارای پردازنده گرافیکی Iris Pro هستند و کارایی را در پردازش گرافیکی و چندرسانه ای ارائه می کنند که تا به امروز با پردازنده گرافیکی مجتمع شاهد آن نبوده ایم. توان حرارتی 65 وات، امکان ارائه کارایی کامل در فرم فاکتورهای مختلف از جمله مینی پی سی ها و کامپیوترهای یکپارچه را می دهد. افزون بر این، تا دو برابر کارایی پردازش گرافیکی سه بعدی، 35% تبدیل سریعتر ویدئو به فرمت های مختلف و 20% کارای محاسباتی بهتری را نسبت به نسل پیش از خود ارائه می کند.

اینتل همچنین نسل پنجم پردازنده های Core موبایل را برای وسائل قابل حمل و اینترنت اشیاء معرفی کرد که از پردازنده گرافیکی مجتمع Iris Pro برخوردار هستند. این پردازنده ها برای گیمینگ و خلق محتوا با دستگاه های قابل حمل بهینه شده اند. سریعترین پردزانده موبایل اینتل از پردازنده گرافیکی Iris Pro 6200 برخوردار است که تا دو برابر قدرت محاسباتی بیشتری نسبت به نسل پیشین دارد. این پردازنده ها برای تجهیزات پزشکی، وسائل عمومی و کاربری های صنعتی اینترنت اشیاء بسیار مناسب هستند. از دیگ  قابلیت های مهم این پردازنده ها می توان به پشتیبانی از ماژول های حافظه ECC و فناوری vPro  اشاره کرد.   

پیشرفت فناوری، نوید پیش رفتن به سوی آینده ای بکلی بیسیم را در زمینه محاسبات می دهد. اینتل اعلام داشته که در حال همکاری با شرکت Targus برای ارائه استاندارد شارژ بیسیم Rezence است. اینتل همچنین اخیراً از توافق با شرکت چینی Haier برای ارائه شارژ بیسیم در رستوران ها، هتل ها، کافه ها و فرودگاه های کشور چین و از اواخر امسال خبر داده است. در کنار تمامی این تلاش ها، اینتل به طور موازی در حال همکاری با اعضای اتحادیه شارژ بیسیم (A4WP) شامل Foxconn، Basecom، BYD و Primax برای ارائه راهکار شارژ بیسیم به بازار در اواخر سال جاری است.

منبع

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد