تصویب آئین کار کمیته راهبری مناطق ویژه علم و فناوری
تاریخ : 1394/03/28

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از تصویب آئین کار کمیته راهبری مناطق ویژه علم و فناوری و تعیین اعضای حقیقی کمیسیون علوم انسانی، معارف و هنر شورای عالی عتف خبر داد.

وحید احمدی در حاشیه نشست صد و سی و دومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری که در ساختمان وزارت علوم برگزار شد در پاسخ به خبرنگاران گفت: چند مبحث در این جلسه مطرح شده است که مهمترین آنها بحث پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی بود که به یک درصد اعتباراتی که توسط قانون دائمی شده برمی‌گردد چرا که این عدد برای بعضی دستگاه‌های اجرایی نمی‌شود چون در قانون یک درصد برای اعتبارات هزینه‌ای در نظر گرفته شده و بسیاری از دستگاه‌های بزرگ به جان آن اعتبارات تملک و دارایی زیادی دارد لذا این مبحث از سمت سازمان حفاظت محیط زیست و مسکن و شهرسازی طی نامه‌ای به ما ابلاغ شده است و درخواست دادند که این یک درصد به این سازمان‌ها لحاظ شود.

                           

وی افزود: قرار شده است با توجه به قانون شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری حمایت کامل از این موضوع کند و درخواست بهبود زمان برنامه و بودجه با این مضمون که در این جهت سازمان‌ها را یاری کند داده شود.

 

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم در ادامه بیان داشت: قرار شده است که برای برنامه ششم توسعه بندی لحاظ شود که حداقل سه درصد این اعتبارات برای دستیابی به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون پنجم شود. این درخواست دستگاه‌هاست که به هیئت دولت نیز داده شده و حتی وزارت نیرو هم این اعتبار را نیاز دارد.

 

دبیر کل شورای عالی عتف درباره مناطق ویژه علم و فناوری گفت: برای مناطق ویژه علم و فناوری که مصوب شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری بوده است آئین کار کمیته راهبری مناطق ویژه علم و فناوری و اجرای آن تصویب شده و ابلاغ خواهد شد که این مبحث با سه هدف عنوان شده است راهبری مناطق ویژه علم و فناوری، هماهنگی و برنامه ریزی و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری در این آئین کار لحاظ شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه مناطق ویژه تغییری نکرده است گفت: هنوز هم مناطق ویژه استان های اصفهان یزد خراسان رضوی آذربایجان شرقی و بوشهر به صورت مشروط میباشد و آنها تغییری نکردهاند ولی برنامهها و زیرساختها تغییرات اساسی کرده است.

 

منبع

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد