اهتمام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه خدمات الکترونیکی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته
تاریخ : 1394/03/31

وزیر ارتباطات در جلسه شورای فنی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در حضور معاونین و روسای سازمانهای وابسته بر اهتمام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه خدمات الکترونیکی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته تاکید کرد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، دکتر واعظی بابیان این مطلب افزود:  با توجه به سرعت توسعه زیرساختهای ارتباطی در اقصی نقاط کشور ، بزودی همانند شبکه تلفن ثابت که در بیشتر مناطق روستایی گسترش یافته ، دسترسی به شبکه های پرظرفیت نیز به میزان قابل توجهی خواهد رسید.

 وی برلزوم همزمان برنامه های توسعه زیرساخت ارتباطی وفعالیتهای مرتبط با توسعه زیرساختهای اطلاعاتی تاکیدکرد وادامه داد:  لازم است دراین زمینه، حجم قابل توجهی از خدمات قابل دسترس در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته ، به سرعت در اختیارآحاد مردم ساکن در این مناطق قرارگیرد.

در این جلسه گزارشی از پروژه مشترک سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران ) در خصوص موضوع توسعه خدمات الکترونیکی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته ارائه شد.

گفتنی است  این پروژه از اواخر سال گذشته آغاز شده است و اهداف اصلی آن تدوین سند راهبردی توسعه خدمات الکترونیکی روستایی در چارچوب نظام نامه اجرایی خدمات عمومی اجباری (USO) ، ارائه برنامه عملیاتی و در نهایت اجرای چند پایلوت در مناطق محروم ، نیمه برخوردار و برخوردار است

 ازسویی دیگر،این سند با هدف ایچاد یکپارچگی، میان شاخصای کلان عملکردی ، خدمات الکترونیکی انتخابی و زیرساختهای فنی به شکل مستمر تدوین می شود و مهمترین راهکارهای انتخابی درتدوین آن ، تمرکز بر مدل معماری و بهره مندی از چرخه مدیریت خدمات است.

 همچنین با توجه به ویژگیهای شبکه های پرظرفیتی که در حال توسعه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته وجود دارد، محدودیتی در انتخاب حوزه های خدماتی وجود نخواهد داشت و تمامی خدمات اعم از اطلاع رسانی، کشاورزی، آموزشی و فرهنگی ، سلامت و بهداشت ، تعاملات روستائیان و افزایش مشارکتهای اجتماعی ایشان ، گردشگری ، خدمات پیشخوان دولت و ... قابل گسترش خواهند بود.

 

منبع

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد