دعوت IBM از شرکت‌های نوپا برای مشارکت در حوزه محاسبات شناختی
تاریخ : 1394/04/01

آی‌بی‌ام (IBM) از شرکت‌های نوپا برای همکاری در توسعه فناوری محاسبات شناختی دعوت به عمل آورده است. این شرکت برنامه‌ای برای حمایت از این شرکت‌ها راه‌اندازی کرده و زیرساخت، تجهیزات و ابزار در اختیار این شرکت‌های نوپا قرار می‌دهد.

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری - بخش " انبیک " - شرکت آی‌بی‌ام (IBM) از شرکت‌های نوپا برای پیوستن به برنامه آلفازون (Alpha Zone) دعوت به همکاری کرده است. این برنامه به گونه‌ای طراحی شده که شرکت‌هایی که در حوزه محاسبات شناختی تجربه دارند بتوانند در توسعه این فناوری به آی‌بی‌ام کمک کنند. این شرکت دستگاه واتسون را با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری ساخته است.


شرکت‌هایی که در این برنامه به آی‌بی‌ام کمک کنند می‌توانند از بسته حمایت این شرکت بهره‌مند شده و تمام حقوق مالکیت معنوی دستاوردها و فناوری‌های خود را برای خود نگه دارند.


در قالب این همکاری مشترک، شرکت آی‌بی‌ام به شرکت‌های همکار امکان استفاده از تجهیزات و زیرساخت‌های خود را به مدت 24 هفته خواهد داد. با این کار، شرکت‌ها به فناوری، زیرساخت، تجربه و متخصصان آی‌بی‌ام دسترسی پیدا می‌کنند.

 

آی‌بی‌ام به تمام شرکت‌های شرکت کننده در این همکاری، فضای رایگان برای کار خواهد داد. در طول این همکاری، آی‌بی‌ام سرمایه‌گذاران خطرپذیر مختلفی را به شرکت‌های نوپا معرفی خواهد کرد و همچنین آی‌بی‌ام سعی خواهد کرد تا میان این شرکت‌های نوپا و متخصصان صنعتی ارتباط ایجاد کند. شرکت‌های صنعتی به شرکت‌های نوپا مشاوره در بخش‌های حقوقی، مالی، حسابداری، طراحی و تولید و مالکیت معنوی خواهد داد.

 


شرکت بی‌دی Becton Dickinson یکی از شرکاء آی‌بی‌ام در بخش سوم توسعه واتسن خواهد بود. بی‌دی همانند آی‌بی‌ام به شرکت‌های نوپا علاقه‌مند بوده و قصد دارد از محاسبات شناختی در بخش سلامت استفاده کند. بی‌دی نیز در کنار آی‌بی‌ام اقدام به انتخاب چهار شرکت نوپا در بخش سلامت خواهد کرد و روی هر یک از آنها تا سقف 25 هزار دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

منبع

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد