درایو اس اس دی Lite-On برای سرویس های ابری
تاریخ : 1394/04/06

یکی از کاربرد های مهم SSD به سرویس های ابری اختصاص دارد که سرویس دهندگان با بهره گیری از اس اس دی قادر به ارائه سرعت بالای ذخیره سازی و بارگزاری اطلاعات کاربران خواهند بود.

در حال حاضر سرویس دهندگان وب و سرویس های وابسته به آن از درایو های اس اس دی برای افزایش سرعت و پاسخگویی به درخواست کاربران استفاده می کنند. یکی از کاربرد های مهم SSD به سرویس های ابری اختصاص دارد که سرویس دهندگان با بهره گیری از اس اس دی قادر به ارائه سرعت بالای ذخیره سازی و بارگزاری اطلاعات کاربران خواهند بود. اما قیمت به نسبت بالا و همچنین سرعت محدود برای تعداد درخواست بالای کاربران، این درایو ها سد بلندی روبروی آنها می باشد که به تازگی شرکت Lite-On به تولید محصولاتی مختص سرویس های ابری پرداخته که این مشکلات را برطرف خواهد کرد.

 

درایو های سری Lite-On EP1 با بهره گیری از رابط M.2 PCI x4 قادر به ارائه سرعت خواندن 1500 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 1200 مگابایت در ثانیه در نسخه 960 گیگابایتی است. این مقادیر برای نسخه 480 گیگابایتی به ترتیب 1500 مگابایت و 640 مگابایت در ثانیه است و قادر به خواندن 150 هزار دستور ورودی و خروجی در هر ثانیه خواهد بود. طول عمر درایو ها در حدود 2 میلیون ساعت اعلام شده و در دمای 0 تا 70 درجه سانتی گراد نیز قابل استفاده خواهند بود. در شرایطی که درایو اس اس دی EP1 لایت آن در حالت غیر عملیاتی قادر به تحمل دمای 40- تا 85 درجه سانتی گراد خواهد بود و در چنین محدوده دمایی اطلاعات شما از دست نمی رود. توان مصرفی نسخه 480 گیگابایتی برابر با 1.2 وات در ساعت و نسخه 960 گیگابایتی برابر با 1.5 وات در ساعت است و با توجه به بهره گیری از فناوری PLP (مخفف Power Loss Protection) اطلاعات کاربر در صورت قطع ناگهانی جریان برق ذخیره می شود. یکی از مباحث مهمی که مدتی قبل مطرح گردیده بود، حذف اطلاعات از روی اس اس دی در صورت عدم استفاده به مدت یک هفته بود که شرکت لایت آن نیز در درایو های سری EP1 روی آن مانور داده و طبق اعلام این شرکت، اطلاعات موجود روی SSD در صورت عدم استفاده به مدت 1 سال محافظت می شود. تمامی این قابلیت ها سبب می گردد تا درایو های Lite-On EP1 برای سرویس های ابری به گزینه ای بسیار ایده آل تبدیل شود. شرکت لایت آن تا کنون در خصوص قیمت و زمان عرضه رسمی درایو های EP1 اطلاعاتی منتشر نکرده است.

منبع

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت فاتک افزار پرداز می باشد